پایگاه بسیج شهید سیّاح

شهرستان درگز - کارگروه فرهنگی

پایگاه بسیج شهید سیّاح

شهرستان درگز

شهید محمدحسین سیاح فرمانده گردان زرهی لشکر 5 نصر

پایگاه بسیج شهید سیّاح
این تارنما متعلق است به پایگاه بسیج شهید سیّاح شهرستان درگز مسجد امام علی علیه السلام ... کارگروه فرهنگی
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات





نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات
  • ۱ آذر ۹۴، ۲۰:۲۰ - الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
    آفرین

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

وصیت نامه

سردار شهید سیّاح

شهید محمدحسین سیاح

فرمانده گردان زرهی لشکر 5 نصر (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)

یکم فروردین‌ماه سال 1343 شهادت:63/12/23

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی و با درود به ارواح پاک شهیدان راه حق و آزادی به‌ویژه سرور شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و با درود به‌تمامی امت قهرمان و شهیدپرور ایران ...و لا تحسین الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود....... ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین.......ای مردم ای امت  و ای ملت آگاه باشید از تفرقه بپرهیزید و همیشه فرمان امام خمینی را برای خود ملاک قرار دهید و بدانید که اسلام ناطق حسین زمان همین خمینی است از او پیروی کنید مبادا مانند اهل کوفه امام را تنها بگذارید که امام لب به شکایت بگشاید به خدا این قلب تپنده شماست پس‌دست به دعا بردارید و فریاد زنید خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزا .........مادرم هر وقت خواستی برایم گریه کنی به یاد علی‌اکبر حسین و 72 تن دیگر از یاران اباعبدالله الحسین (ع) گریه کن. برقرار باد پرچم خونین الله اکبر در سرتاسر گیتی خدایا خدایا تو را به جان مهدی تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار . اگر به شهادت رسیدم مرا کنار هم‌رزمانم دولتیان و بوریا و جعفر زاده به خاک بسپارید.

محمدحسین سیاح

60/12/6

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۰۶
رزمنده فرهنگی

هفت متعلَّق ایمان

هر فردی که خود را “مومن” می داند، شایسته است بداند که به چه گزاره یا گزاره هایی ایمان دارد که به او فرد مومن گفته می شود. بر اساس نصّ صریح قرآن حکیم ایمان و کفر، به هفت چیز تعلق می گیرد که به آن ها هفت متعلّق ایمان می گویند:

  • الله
  • غیب
  • انبیاء
  • کتاب
  • قیامت
  • ملائکه
  • آیات الهی

 

اگر چنانچه ایمان به هر یک از این هفت متعلّق نفی شود، در پی آن خواه ناخواه ایمان به اکثر متعلّقات دیگر نیز نفی می شود؛ به طور مثال فرد باید به غیب مومن باشد تا به الله، ملائک و… هم ایمان داشته باشد یا اگر کسی به وجود ملائک کافر باشد نمی تواند به کتاب، انبیا و … هم ایمان بیاورد.

برای تصدیق بحث،ث در ادامه تعدادی از آیات قرآن کریم که در آن ها به متعلقات ایمان اشاره شده است آورده می شود:

 

آیه نام سوره  شماره آیه اشاره به متعلقِ
وَالَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ حدید ۱۹ الله – پیامبران
الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ بقره ۳ غیب
انَّ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِ اللّهِ لاَ یَهْدِیهِمُ اللّهُ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ نحل ۱۰۴ آیات الهی
والَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالآخِرَهِ هُمْ یُوقِنُونَ بقره ۴ کتاب های آسمانی – آخرت
آمَنَ بِاللَّهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ کُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ بقره ۲۸۵ الله – ملائکه – کتاب های آسمانی – پیامبران

 

مخاطب گرامی، از شما برای تکمیل جدول فوق دعوت می شود.(برای سهولت کار، فایل ورد را دریافت کنید.)

فایل ورد این پست:

ayatmadari.ir-7matalaghe iman

فایل پی دی اف این پست:

ayatmadari.ir-7matalaghe iman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۴۸
رزمنده فرهنگی

http://hw10.asset.lenzor.com/lp/5082007-9111-l.jpg

دانلود فایل تصویری این کلیپ با کیفیت بالا

دانلود

دانلود فایل صوتی این کلیپ

دریافت

دانلود فایل صوتی سخنرانی اصلی این کلیپ

دانلود

آدرس این کلیپ در آپارات

http://www.aparat.com/v/dlmBC



کپی شده از http://sojoodforgod.blog.ir برای تعجیل در فرج صلوات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۰۰
رزمنده فرهنگی

چکیده:
زندگى پر برکت حضرت فاطمه(س) به عنوان بهترین الگو و نمونه فرا روى انسان‌های مسلمان و آزاده قرار دارد که با الهام گرفتن از آن مى‏توان در مسیر سعادت و خوشبختی گام نهاد و با الگو گرفتن از آن، مسیر کمال را پیموده به حیات معقول دست یافت. جامعه مسلمان امروز به ویژه زنان بیش از پیش به الهام گیری از زندگى حضرت زهرا(س) نیازمند مى‏باشند؛. او هم در نزد رسول خدا وهم در نزد مسلمانان راستین از احترام و مقام ویژه برخوردار است و فضیلت‌های که برای این بانوی بزرگوار در کتب احادیث و روایات آمده فراوان است و نام‌ها و القاب زیبای که برای این بانو در احادیث به چشم می‌خورد بیانگر مقام شگرف و جایگاه ویژه آن بزرگوار می‌باشد. او هما نگونه که در مقام دختر پیامبر اسلام دارای مقام بلند و جایگاه منیع است در مقام همسر علی و مادر حسنین نیز مقام ارجمند دارد و همچنین از امتیازات ویژه و منحصر به فرد آن حضرت است اینکه: او تنها بانوى است که در میان امت پیامبر خاتم(ص)، معصوم و از هر گونه خطا و لغزش دور بوده و پیراسته ‏مى‏باشد و از نظر عبادت و بندگى در اوج از عظمت قرار دارد به گونه‏اى که در این جهت نیز کسى به پاى او نمى‏رسد، . همان گونه که سیره فردی و اخلاقی فاطمه (س)الگوی زنان و مردان عالم بوده است زندگانى پربار و سیره سیاسى حضرت نیز چون ابعاد دیگر زندگى او به عنوان چراغى فرا روى انسانهاى مسلمان قرار دارد که با الهام از آن مى‏توان شیوه رفتار های سیاسی و اجتماعی و فردی را فرا گرفته و زمینه یک زندگی سالم با معیار اصیل دینى و قرآنى را فراهم‏نمود. اینها مسایلی است که در این نوشته به آن پرداخته‌ایم. 

برای مطالعه متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۴ ، ۰۵:۰۰
رزمنده فرهنگی

توهین یوگی به حضرت نوح

همان طور که می دانید ایمان دارای هفت متعلق می باشد ۱- الله، ۲- غیب، ۳- ملائکه، ۴- انبیاء، ۵- کتاب، ۶- آخرت و ۷- آیات الهی. و فرد مؤمن از نظر قرآن کریم کسی است که به هر هفت متعلق ایمان بیاورد.

چندین سال است که کمپانی هالیوود و والت دیزنی در صدد از بین بردن این هفت متعلق بین افراد هستند.از این رو در دهه های گذشته جهت نابود سازی ایمان به ملائکه فیلم هایی چون کنستانتین و لژیون را ساخته و برای نابودی ایمان به انبیاء تصمیم به ساختن انیمیشن هایی مانند: یوگی و دوستان و پاندای کونگفوکار گرفته است.

ما در این بخش به بررسی انیمیشن یوگی و دوستان می پردازیم:

در زبان انگلیسی لغت ark تنها برای اشاره به کشتی حضرت نوح علیه السلام مورد استفاده قرار می گیرد. و کلمه ship به معنای هر نوع کشتی دیگر است.

همان طور که در عکس بالا مشاهده کردید، کشتی حضرت نوح علیه السلام در بخش های مختلف انیمیشن به چشم می خورد.همچنین یوگی در این انیمیشن نقش نوح علیه السلام را بازی می کند.این گونه ایمان به یک نبی اولی العزم موردهدف و تمسخر قرار می گیرد.

حدود سی سال است با وجود اعتراض های مردم به صدا و سیما، این انیمیشن سریالی از شبکه های مختلف تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران پخش می شود؛ این در حالی است که این عکس در تیتراژ پایانی انیمیشن یوگی کاملا قابل مشاهده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۰۰
رزمنده فرهنگی

بسم،الله،الرحمن،الرحیم

وَأَن لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى‏

و این‏که براى انسان جز آنچه تلاش کرده، (بهره دیگرى) نیست.

4- هستى، میدان تلاش و کار و نتیجه‏ گیرى است. «و أن لیس للانسان الاّ ما سعى»
 5 - ما مکلّف به انجام وظیفه ‏ایم، نه حصول نتیجه. سعى و تلاش وظیفه ماست. «الاّ ما سعى»

منبع تفسیر نور

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۰۰
رزمنده فرهنگی

عید نوروز با عزاداری برای حضرت زهرا(س) منافات ندارد. جدا از اینکه مردم فرصت بیشتری برای شرکت در مجالس اهل‌بیت(ع) پیدا می‌کنند، اساساً محافل عزاداری‌های ما آنچنان که برخی تصور می‌کنند ماتم‌کده نیست، انسان در عزاداری اهل‌بیت(ع) نشاط پیدا می‌کند؛ نشاطی که در تفریحاتِ رایج نیست. پس اگر نشاط لازمۀ عید است، نشاط برآمده از محبّت اهل‌بیت(ع) زیباترین نشاط است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۰۴:۰۲
رزمنده فرهنگی

عید به زمانی اطلاق می‌شود که انسان در آن شاد باشد. این شادی می‌تواند انواع و اقسام داشته باشد. گاهی عید به دلیل شادی شُکر برای توفیق عبادت است مانند عید فطر. گاهی عید به دلیل امر ولایت و اتمام نعمت دین و اعلام وصایت است مانند عید غدیر. گاهی عید مانند روایتی است که امیرالمومنین(ع) فرموده اند: «کُلُّ یَوْمٍ لَا یُعْصَى اللَّهُ فِیهِ فَهُوَ یَوْمُ عِید؛ هر روزی که معصیت خدا نشود عید است»(نهج البلاغه/حکمت428) بر این اساس عید مصادیق متنوعی دارد و هر عیدی متناسب با موقعیتی که دارد معنا می‌شود.

عید نوروز را چگونه معنا می‌کنیم؟ شاید علت عید گرفتن نوروز آغاز فصل بهار و شکوفایی طبیعت باشد که معنای شُکر و جای شادی دارد. بر این اساس جنس عید نوروز یک رفتار شاکرانه و معنوی خواهد داشت و به همین دلیل با عزای اهل بیت(ع) منافاتی ندارد. مانند آنجا که فردی در روز شهادت یکی از معصومین(ع) معصیت نکند و آن‌روز از جهتی عید او خواهد شد و این منافاتی با وجود غم مصیبت اهل بیت(ع) ندارد. تنها محدودیت‌هایی در برخی رفتارها که تظاهرات شادی است ایجاد خواهد کرد. اینکه انسان در برخورد با مصیبت‌دیدگان نباید اظهار شادی کند، یک دستور دینی و یک امر شایسته انسانی است.

حالا با تقارن «عید شُکر طبیعت» با «ایام سوگ فاطمیه» مواجهیم؛ این نوع عید ذاتاً با سوگ فاطمیه منافات ندارد و تنها باید برخی تظاهرات شادی را محدود کرد. چه اشکالی دارد انسان قلباً شاکر باشد و از طرف دیگر در سوگ فاطمیه غمیگین باشد. مثل تمام کسانی که موفق به شرکت در یک مجلس سوگواری می‌شوند و عمیقاً برای اهل بیت(ع) گریه می‌کنند، از این ارتباط قلبی خود و عنایت اهل بیت(ع) به خود واقعاً شاد می‌شوند. این شادی اگر عُجب نیاورد، غفلت بار نیست و سرمایه شکر است. البته برخی از رفتارها و رسم‌های ما در ایام نوروز مانند صلۀ رحم اساساً منافاتی با سوگواری ندارد. زیباترین صحنه‌های نوروز امسال حضور عزاداران در محافل فاطمیه است و اشکی که بر لبخند عید ترجیح پیدا می‌کند.

علیرضا پناهیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۰۳:۵۸
رزمنده فرهنگی