پایگاه بسیج شهید سیّاح

شهرستان درگز - کارگروه فرهنگی

پایگاه بسیج شهید سیّاح

شهرستان درگز

شهید محمدحسین سیاح فرمانده گردان زرهی لشکر 5 نصر

پایگاه بسیج شهید سیّاح
این تارنما متعلق است به پایگاه بسیج شهید سیّاح شهرستان درگز مسجد امام علی علیه السلام ... کارگروه فرهنگی
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات





نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات
  • ۱ آذر ۹۴، ۲۰:۲۰ - الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
    آفرین

گاه نامه راه روشن

شماره 2

مدیرمسئول:کاظماسماعیلی سردبیر: مصطفیخاکشور
طراح وگرافیک: سجاد اسماعیلی مشاور: امین جعفریان
خبرنگار: محمد رستمی
نوبت چاپ: دوم
تاریخ: تابستان1394
صاحب امتیاز:پایگاه مقاومت بسیج شهید سیاح
(حوزه مقداد شهرستان درگز)


سخن سردبیر:


با توجه به مسائل و مشکلات جمعآوری مطالب شایسته جهت ارائه به خوانندگان تصمیم بر آن گرفتیم ازاینپس نشریه راه روشن را به جهت جلوگیری از کاهش کیفیت آن بهصورت گاهنامه منتشر نماییم . صمیمانه از تمام کسانی که نسبت به شماره اول این نشریه ابراز لطف نمودند و سبب دلگرمی ما شدند تشکر و قدردانی میکنیم . و من الله توفیق...

فهرست


صفحه موضوع
1 سخن سر دبیر
1 سبک زندگی اسلامی
1 سخنرانی رهبر
2 دستاوردهای دفاعی سپاه
2 آیا می دانید
2 پزشکی سنتی،اسلامی
3 وصیت نامه شهید
3 مصاحبه
4 داستانک
4 لبخند جبهه
4 مسابقه

قسمت دوم سبک زندگی اسلامی


مقدمه
برای تبیین اساسی هر مسئلهای باید به سه پرسش پاسخ داد: چیستی؟چرایی؟ و چگونگی؟ درباره سبک زندگی نیز با توجه به فضای محدود در اینجا به صورت خلاصه به این سه پرسش پاسخ داده می شود.
سبک زندگی چیست؟ به رفتارهای ظاهری انجام امور و چگونگی بروز احساسات ، عادتها، رسوم فرهنگی و باورها ، سبکزندگی گفته میشود.
چرایی اهمیت سبک زندگی؟ انسانها به نسبت باورها و دوستداشتنیهای خود رفتارهایی انجام میدهند که سبک زندگی آنها را شکل میدهد و نیز از سوی دیگر غرب هم با رسانهها به شکل جنگنرم به تغییر باورها و تعیین دوستداشتنیها میپردازد. پس اهمیت موضوع روشن است که سبکزندگی ما تحت تاثیر رسانههای غربی درحال تغییر و تنزّل از سطح آرمانهای اسلامی بوده است. حال این سوال پیش میآید که مگر چه میشود سبکزندگی ما به شکل غربی باشد؟ اصلا اگر نوع پوشش ما، شکل خانوادهی ما، رفتارهای اجتماعی ما و رسوم و فعالیتکلیجامعه از رسانهی غربی الگو گرفته باشد چه میشود؟ خوب بدیهی است که اگر کلیّت زندگی ما از غربی ها الگو گرفته باشد ما مغلوب تهاجم فرهنگی غرب شدهایم و تقوای اجتماعی از بین رفته است.
آنچه در جنگنرم برای غربیها مورد هدف است این نکته بوده که با تغییر سبک زندگی روی افکار و عقاید عموم مردم تاثیر گذاشته تا طبق جهتنظر خود عوض کنند. همان طور که باورها و دوستداشتنیها سبک زندگی را بوجود میآورند ، سبکزندگی نیز افکار و احوالی برای انسان میسازد.در اینجا نیاز است تا مثال مهمی ذکر شود و انشاءالله پاسخ چگونگی ایجاد سبکزندگی در شماره بعدی نقل خواهد شد.
سبک زندگی در پروتکلهای دانشوران صهیون. در حدود صد سال گذشته عده ای یهودی جمع شدند و به طور مخفیانه طرح سند چشماندازی به نام پروتکلهایدانشورانصهیون را برای تسلط و کنترل بر دنیا نوشتند .
آنچه در تحولاتجامعهجهانی دیده میشود با چیزی که در این سند آمده تطابق حیرت انگیزی داشته است. در بندهای یک تا شش این پروتکل به موضوع سبک زندگی اشاره شده است. به نقل از سخنرانی مبحث سبکزندگی حجهالاسلام پناهیان در محرم 1391 "در بند 6 این پروتکل نوشته: «برای اینکه بتوانیم صنعت غیریهودیان را به طور کلی نابود سازیم، باید علاوه بر انحصارطلبی، تجملپرستی را رایج کنیم، نیازهای کاذب مردم را افزایش دهیم». در بند 1 این پروتکلها آمده: «جوانان را به مواد مخدر معتاد کرده، آنها را منحرف بسازیم، حیا، عفت و ناموس را بوسیله قهرمانان، آموزگاران و آموزش و پرورش از مرزها بیرون آورده و بگوئیم اینها در اجتماع مفهومی ندارد فساد، خیانت، رشوه خواری، را رواج میدهیم، اگر در رابطههایمان است روی حساسترین عصب ذهن آدمها دست بگذاریم که همان زراندوزی، مال پرستی و تنوع طلب، ترویج داده شود، خیلی زود به پیروزی خواهیم رسید.»1."
1 منبع: پروتکلهای دانشوران صهیون برنامه عمل صهیونیسم جهانی / نویسنده عجاج نویهض؛ترجمه حمیدرضا شیخی ، انتشارات بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی). ادامه دارد...
Pسجاد اسماعیلی


بخشی از بیانات مقاممعظمرهبری در دیدار مسئولان نظام

(4/2/1394)


در مورد مسئلهی اقتصاد من اینجور مطلب را عرض میکنم که ماه رمضان ماه تقوا است؛ تقوا چیست؟ تقوا عبارت است از آن حالت مراقبت دائمی که موجب میشود انسان به کجراهه نرود و خارهای دامنگیر، دامن او را نگیرد. تقوا در واقع یک جوشنی است، یک زرهی است بر تن انسان باتقوا که او را از آسیب تیرهای زهرآگین و ضربههای مهلک معنوی محفوظ و مصون میدارد؛ البتّه فقط هم مسائل معنوی نیست. وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَه مَخرَجاً * وَ یَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِب؛در امور دنیوی هم تقوا تأثیرات بسیار مهمّی دارد، این تقوای شخصی است. عین همین مسئله در مورد یک جامعه و یک کشور قابل طرح است. تقوای یک کشور چیست؟ تقوای یک جامعه چیست؟ یک جامعه، بخصوص اگر مثل جامعهی نظام جمهوری اسلامی آرمانهای والا و بلندی داشته باشد، مورد تهاجم است؛ مورد هجوم تیرهای زهرآگین است؛ این هم تقوا لازم دارد. تقوای جامعه چیست؟ در بخشهای مختلف تقوای اجتماعی را میتوان تعریف کرد؛ در بخش اقتصاد، تقوای جامعه عبارت است از اقتصاد مقاومتی.

دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سلاح تکتیرانداز آرش


این سلاح که در حقیقت باید آن را یک توپ تکتیرانداز دانست، مهلکترین تکتیرانداز ایرانی است که هرچند باهدف اصلی مقابله با بالگردهای متخاصم ساختهشده اما میتوان از آن علیه اهداف زمینی، زرهی و سنگرها نیز استفاده کرد.
((آرش)) با وزن 18 تا 20 کیلوگرم با بهرهگیری از گلولههای با کالیبر 20 میلیمتر، اهداف متخاصم
(بهویژه بالگردها) را در فاصله 2هزارتا 2هزار و 200 متر مورد هدف قرار میدهد . سیستم تغذیه خشاب دار، فیوز مهمات ضربتی و سرعت دهانه 1050متر بر ثانیه از دیگر مختصات این سلاح 180 سانتیمتری مجهز به سیستم دوربین اپتیکی است . این توپ تکتیرانداز که باید آن را یکی از رکوردداران این حوزه در جهان دانست، یک نمونه مشابه خارجی ساخت آفریقای جنوبی نیز دارد که یکی از تفاوتهای این دو را میتوان در «مکانیزم عملکرد» آنها دانست . سلاح مشابه آفریقایی اصطلاحاً از سیستم عملکردی تک یا bolt action بهره میگیرد که یک سیستم جاگذاری دستی فشنگ (با استفاده از گلنگدن) است اما در سلاح آرش با طراحی مکانیم عملکرد نیمهخودکار، این مشکل برطرف شده و با شلیک هر گلوله، گلوله بعدی از خشاب چهارتایی، جایگزین آن میشود . ناگفته نماند که مدل تکتیرانداز 20میلیمتری آفریقایی، قیمتی در حدود 15 هزار دلار دارد پس میتوان سنجید که تولید انبوه و بهکارگیری سلاح آرش، تا چه حد میتواند موجب صرفهجویی ارز و بینیازی از خرید مدلهای مشابه شود . این سلاح با استفاده از گلولههای چند دههزارتومانی میتواند در بسیاری از موارد همان کاری را بکند که از عهده دوشپرتابهای گرانقیمت چند میلیون تومانی ساخته است. اسلحه تکتیرانداز آرش که بهکارگیری آن در سازمان رزم سپاه، عرصه را بر بالگردهای متخاصم دشمن تنگتر خواهد کرد، با قرار گرفتن بر روی دوش کاربر و استفاده از یکپایه برای تمرکز بیشتر به سمت اهداف هوایی بالگردی شلیک میکند.

آیا میدانید ...

آیا میدانید در هرم خئوپوس در مصر که ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد ساختهشده است. بهاندازهای سنگ به کار رفته که میتوان با آن دیواری آجری به ارتفاع ۵۰ سانتیمتر دور دنیا ساخت.

آیا میدانید اگر تمام رگهای خونی را در یک خط بگذاریم، تقریباً ۹۷ هزار کیلومتر میشود.

آیا میدانید که نقره صدها بار از مواد ضدعفونی قویتر است و ۶۵۰ نوع میکروب را از بین میبرد.

آیا میدانید که کهکشان راه شیری بیش از ۱۰۰ میلیون ستاره دارد.

آیا میدانید که مقاومترین ماهیچه در بدن زبان است.

آیا میدانید که لایه پوستی که آرنج دست را پوشانده هر ۱۰ روز یکبار عوض میشود.

آیا میدانید کتاب رکودهای گینس ، رکورددار دزدیده شدن از کتابخانههای عمومی است.

آیا میدانید رعد و برق میتواند حرارتی معادل ۳۰,۰۰۰ درجه سانتیگراد تولید کند .

آیا میدانید کوسهها فاصلههای دورتر از ۵ متر را مطلقاً نمی بینند.

Pامیررضا محمودی


پزشکی سنتی اسلامی


سلامتی و روزه
روزه فواید جسمی و روحی فراوانی برای انسان در بردارد و روزهداری، شفابخش جسم و همچنین توانبخش، جان انسان است. تحقیقات ثابت میکند روزهداری درست که با کاهش 20 تا 30 درصد مصرف غذا همراه است، نتایجی چون کم شدن چربیهای ذخیره، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و نیز فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.
به گفته پزشکان، در مدت روزهداری، دستگاه گوارش برای چندین ساعت خالی میماند و در واقع این دستگاه و سایر دستگاههایی که بهگونهای در هضم و جذب مواد غذایی دخالت دارند، استراحت کرده و پس از روزهداری به شیوه بهتری اعمال خود را انجام خواهند داد.
روزه در حقیقت باعث استراحت معده میشود. در حالت روزه، اسید معده بهجای غذا بهوسیله صفرا، خنثی میشود و زخم معده ایجاد نمیشود. به همین دلیل افراد روزهدار باید بدانند که پرخوری، خود موجب زیانهای چشمگیری برای دستگاه هاضمه میشود.
طی مطالعات صورت گرفته روزه گرفتن برای افراد مبتلابه چربی خون بالا مفید است و میزان چربیهای نامطلوب موجود در خون را تنظیم کرده و موجب افزایش میزان چربی مفید خون در بدن میشود.
روزهداری در اغلب بیماریهایی که عادات غلط غذایی، چاقی و افزایش وزن در بروز آنها دخالت دارد نقش مؤثری در
بهبودی این نوع بیماریها دارد.

برخی احادیث غذا خوردن1
حلالخواری:در حدیث معراج آمده است:ای احمد! اگر خوردن و آشامیدنت پاک باشد در حفظ و حمایت من هستی.
رسول خدا(ص) می فرماید:هر کس غذای حلال بخورد فرشتهای بالای سرش بایستد و برایش آمرزش بخواهد تا از خوردن فارغ شود.
سپاسگزاری:رسول خدا (ص)میفرماید:پاداش کسی که میخورد سپاس آن را میگذارد همانند کسی است که برای خدا روزه میگیرد.
راه نرفتن: امام صادق(ع) میفرماید: در حال راه رفتن غذا نخور مگر از روی ناچاری.
نخوابیدن: رسول خدا (ص)میفرماید: درحالیکه بر شکم خوابیدهاید غذا نخورید.
رعایت غذای متناسب: امام رضا(ع) میفرماید: بهاندازهای غذا بخور که متناسب بدنت باشد و بیشتر از آن ارزش غذایی ندارد و هر کس بهاندازه بخورد او را سود بخشد و همچنین است آب آشامیدن.
1 :کتاب مفاتیح الحیاة آیتالله جوادی آملی

Pحسین آماده


آشنایی با شهید سردار نارنجی


در این شماره به فرازی از وصیت نامه و مختصری از زندگی یکی دیگر از سرداران شهید شهرمان سردار شهید جهانگیر نارنجی می پردازیم. فرمانده گردان مهندسی رزمی ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی(سابق)خراسان سال 1336 ه ش در روستای کاهو از بخش نوخندان شهرستان درگز به دنیا آمد. دوران تحصیلی را در دوره راهنمایی در بخش نوخندان و دوران دبیرستان را هم در شهر مشهد پشت سر گذارد. از سال 1356 مبارزه علیه رژیم پهلوی را آغاز کرد و در سال 1357 در اوج شکوفایی انقلاب اسلامی ایران علیه رژیم حاکم به مبارزه مسلحانه پرداخت. او از اعضای تشکیل دهنده کمیته های انقلاب اسلامی در شهر مشهد بود.او در سال 1358 چند ماهی برای مبارزه در کنار نیرو های مسلمان به کشور افغانستان رفت. وی در اواخر شهریور همان سال به ایران بازگشت و به عنوان نیروی رسمی در جهاد سازندگی مشغول به کار شد و در بهار سال 1359 از جهاد سازندگی شهرستان درگز به جهاد سازندگی شهرستان بجنورد رفت و به نمایندگی از سوی این نهاد وارد هیات واگذاری زمین شد.
با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران جهانگیر نارنجی کاهو در بهمن ماه سال 1359 از طریق جهاد سازندگی به آبادان و بعد از آن به سوسنگرد اعزام شد. ایشان در جبهه دهلاویه فرماندهی گردان رزمی حر را به عهده داشت و در استفاده از آرپی جی تیربار و توپهای 106 تخصص داشت.وی یک بار در دشت آزادگان در کنار جاده اهواز به سوسنگرد و براثراصابت تیراسلحه کلاشینکف از ناحیه پا مجروح شد. سرانجام جهانگیر نارنجی کاهو در عملیات آزاد سازی دهلاویه که سمت فرماندهی گردان را بر عهده داشت، در تاریخ
26/ 3/ 1360 به فیض شهادت نایل آمد. پیکر شهید جهانگیر نارنجی کاهو پس از انتقال از اهواز به تهران، مشهد و درگز، در زادگاهش روستای کاهو به خاک سپرده شد.
قسمتی از وصیت نامه
...ما باید برای امام که فرمانده کل ماست، هدیه نو ببریم و اکنون ای امام، ای روح خدا، از خدا مسالت داریم که به ما شایستگی بخشد تا بتوانیم در راه رضای او گام نهیم که سر منزل آن شهادت است... جهانگیر نارنجی کاهو
منبع:جهاد سازندگی خراسان در دفاع مقدس،نوشته عیسی سلمانی لطف آبادی،نشر سلمان Pحجت شهپری

مصاحبه

در مصاحبه این شماره به سراغ یکی از فعالان فرهنگی شهرستان درگز رفتیم.
نام و نام خانوادگی: رضا رهدار.
متولد:1/4/1344
سلام در ابتدا لطفاً مختصری از زندگی خود را شرح دهید. بنده بهعنوان سرباز ولایت حضرت آقا در سال 1344 متولد شدم در محیط طاغوت آن زمان، زندگیام با فعالیتهای مذهبی و مساجد عجین شد و وارد مبارزات در عرصه شهرستان شدم.الحمدالله دوران نوجوانی و جوانی که تکمیل شخصیت هر جوانی است با فعالیتهای مذهبی در مسجد رشد پیدا کرد تا اینکه انقلاب پیروز شد. با بچههای آنجا که تعداد زیادی از آنها امروز نیستند و به مقام رفیع شهادت نائل شدند مبارزات سیاسیمان را آغاز کردیم . در همین حین قائله منافقین که شامل سازمان منافقین و چریک های فدایی خلق و افراد ملی مذهبی و حزب توده بودند، در شهرستان شکل گرفت، و ما در مقابل این مجموعه فعالیت داشتیم تا تقریباً سال 61 که درواقع بنده بهعنوان اولین بسیجی ویژه به عضویت بسیج درآمدم و پس از مدت تقریباً یک سالی فعالیت در بسیج وارد سپاه پاسداران شدم و پسازآن تا الآن که در خدمت شما هستم و خداوند اینگونه خواست که بالاخره یک افسوسی برای ما باقی بماند و از دوستان خودمان عقب بمانیم و امروز با هزار حسرت و آه بمانیم.
الآن مشغول به چهکاری هستید؟ الآن بازنشسته شدم با فعالیت در شورای هیئت های مذهبی و در کنار آن کلاسهای آموزشی و توجیه سیاسی سپاه، نیروی انتظامی ، کمیته امداد، فنی و حرفهای و کلاس های مختلف دیگر خدمت دوستان هستیم.
زیباترین جملهای که شنیدید چیست؟
این جمله ی حضرت امام که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» که این جمله امروز هم موضوعیت دارد و من باتوجه به این که رشته ی خودم هم سیاست است، با تمام سلول های بدنم به این جمله ی حضرت امام ایمان دارم.
خاطرهانگیزترین جایی که تا حالا رفتید یا آرزوی رفتنش رادارید؟ کربلا تمام عشق کربلا
روزانه چند ساعت مطالعه دارید؟ در حدود 3یا4 ساعت و بیشتر سیاسی.
بهترین مسئولیتی که در زندگی داشتید؟
پاسداری را میدانم چون برای ما یک تعهد و مسئولیت بود.
درباره این کلمات اولین چیزی که به ذهنتان میرسد را در حد یک جمله بگویید؟
سیاست: تدبیر امور و حکم رانی بر مردم برای رسیدن آنها به کمال و قرب.
فرهنگ : آدابورسوم و سبک زندگی مردم.
قهرمان زندگی: حاج همت چرا؟ به تعبیر شهید آوینی قلعه وجود ما را فتح کرد. و من در کنارش شهید محمود کاوه را یاد کنم ایشان فرمانده ما بودند.
شهادت؟ بالاترین آرزوی هر مجاهد.
بزرگترین سرمایتان در زندگی؟ توفیق خدمتی که خدا به ما داده در خدمت بسیجیان و خادم شهدا باشیم برای من بالاترین ثروت و سرمایه است.
بچههای بسیجی: یک عده عاشق دلباخته .
شعار امسال: اگر نگاه سیاسی داشته باشم، به نظر من شعار سال درواقع ایده حضرت آقا برای داشتن یک جامعه توحیدی ایدهآل است که معمولاً متأسفانه با شعارها و برگزاری همایشها واقعیت خودش را گم میکند و در لابهلای جلسات و شعارها همواره به فراموشی سپرده میشود.
مذاکرات هستهای: چشم دوختن به دیدگاه حضرت آقا.
شما بهعنوان نسلی که انقلاب کردهاید و در جریان جنگ حضور فعال داشتهاید به ما فرزندان انقلاب چه توصیهای میکنید؟ اگر بخواهیم به چپ و راست و انحراف کشیده نشویم توصیه خالصانه و خاضعانه من به جوانان این است که نگاهتان به نگاه حضرت آقا باشد.سرآمد همهی سیاستمداران،عرفا،علما ،مراجع حضرت آقا هستند . انسان هرگز به انحراف کشیده نمیشود اگر پا در جای پای ولایت بگذارد نه تند برود و نه عقب بماند.
یک دعا هم برایمان بفرمایید خدایا... عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند.

داستانک


روزى شیطان در گوشه مسجدالحرام ایستاده بود. حضرت رسول(ص) هم درحال طواف خانه کعبه بودند. وقتى آن حضرت از طواف فارغ شد، دید ابلیس ضعیف و نزار و رنگپریده ، کنارى ایستاده است ، فرمود:اى ملعون ! تو را چه میشود که چنین ضعیف و رنجورى ؟!
گفت : از دست امت تو بهجانآمده و گداخته شدم . فرمود: مگر امت من با تو چه کردهاند؟
گفت : یا رسولالله ! چند خصلت نیکو در ایشان است ، من هر چه تلاش ‍ میکنم این خوى را از ایشان بگریم نمیتوانم . فرمود: آن خصلتها که تو را ناراحت کرده کدام اند؟
گفت : اول اینکه ، هرگاه به یکدیگر میرسند سلام میکنند، و سلام یکى از نام های خداوند است. پس هر که سلام کند حقتعالی او را از هر بلا و رنجى دور میکند. و هر که جواب سلام دهد، خداوند متعال رحمت خود را شامل حال او میگرداند.
دوم اینکه ، وقتى باهم ملاقات کنند به همدست میدهند. و آن را چندان ثواب است که هنوز دست از یکدیگر برنداشته حقتعالی هر دو را رحمت میکند.
سوم ، وقت غذا خوردن و شروع کارها «بسمالله» میگویند و مرا از خوردن آن طعام و شرکت در آن دور میکنند.
چهارم ، هر وقت سخن میگویند: «انشاءالله» بر زبان میآورند و به قضاى خداوند راضى میشوند و من نمیتوانم کار آنها را از هم بپاشم ، آنان رنج و زحمت مرا ضایع میکنند.
پنجم ، از صبح تا شام تلاش میکنم تا اینان را به معصیت بکشانم . باز چون شام میشود، توبه میکنند و زحمات مرا از بین میبرند و خداوند به این وسیله گناهان آنان را میآمرزد.
ششم ، از همه اینها مهمتر این است که وقتى نام تو را میشنوند با صداى بلند «صلوات»میفرستند و من چون ثواب صلوات را میدانم ، از ناراحتى فرار میکنم ؛ زیرا طاقت دیدن ثواب آن را ندارم.
هفتم ؛ ایشان وقتى اهلبیت تو را میبینند، به ایشان مهر میورزند و این بهترین اعمال است .
پس حضرت روى به اصحاب کرده و فرمودند: هر کس ‍ یکى از این خصلتها را داشته باشد از اهل بهشت است
انوارالمجالس ، صفحه 40
Pمیلاد خوش ظاهر


لبخند جبهه ......


کی با حسین کار داشت؟1
یک قناسه چی ایرانی که به زبان عربی مسلط بود اشک عراقیها را درآورده بود. با سلاح دوربیندار مخصوصش چند ده متری خط عراقیها کمین کرده بود و شده بود عذاب عراقیها. چه میکرد؟
بار اول بلند شد و فریاد زد:«ماجد کیه؟» یکی از عراقیها که اسمش ماجد بود سرش را از پس خاکریز آورد بالا و گفت: « منم !» ترق! ماجد کلهپا شد و قل خورد آمد پای خاکریز و قبض جناب عزراییل را امضا کرد! دفعه بعد قناسه چی فریاد زد: «یاسر کجایی؟» و یاسر هم به دستبوسی مالک دوزخ شتافت! چند بار این کار را کرد تا اینکه به رگ غیرت یکی از عراقیها به نام جاسم برخورد. فکری کرد و بعد با خوشحالی بشکن زد و سلاح دوربینداری پیدا کرد و پرید رو خاکریز و فریاد زد: «حسین اسم کیه؟» و نشانه رفت. اما چند لحظهای صبر کرد و خبری نشد. با دلخوری از خاکریز سر خورد پایین. یک هو صدایی از سوی قناسه چی ایرانی بلند شد: «کی با حسین کار داشت؟» جاسم با خوشحالی، هول و ولا کنان رفت بالای خاکریز و گفت: «من!» ترق! جاسم با یک خال هندی بین دو ابرو خودش را در آن دنیا دید!
اینطوری لو رفت2
دو تا بچه بسیجی ، غولی را همراه خودشان آورده بودند و های های میخندیدند. گفتم : «این کیه؟» گفتند: «عراقی». گفتم :«چطوری اسیرش کردید؟ ». میخندیدند !!! گفتند:« از شب عملیات پنهانشده بود ، تشنگی فشار آورده با لباس بسیجیهای خودمان آمده ایستگاه صلواتی شربت گرفته بود، پول داده بود . اینطوری لو رفت» و هنوز میخندیدند.
1: کتاب رفاقت به سبک تانک صفحه 84
2: مجله نشریه دانشآموزی «امین دانشآموز»



مسابقه


با توجه به آیه 104 سوره بقره((یا أَیُّهَا الَّذین‏ آمَنُوا)) اولین بار خطاب به چه موضوعی مطرح شد؟(با نگاهی به مباحث نشریه قبل)
1) قیام قسط 2) انفاق دوست داشتنی ها 3) ادب سخن 4) یاری راه خدا
علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه این شماره راه روشن می توانند فقط شماره گزینه مورد نظر را به شماره 09309790170
ارسال نمایند.به تعدادی از کسانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.
اسامی برندگان شماره اول راه روشن: غلام رضا روحی و علی محمد پیرایشی
هم چنین خوانندگان این شماره از نشریه می توانند نظرات خود را در هریک از موضوعات نشریه به همین شماره ارسال نمایند.به علاوه جهت اطلاعات بیشتر و دانلود آرشیو مطالب این شماره و شماره قبلی این نشریه فقط کافی است نام پایگاه شهید سیاح را در اینترنت جستجو کنید وبه تارنما(وبلاگ)پایگاه به آدرس
Shahid-sayyah.blog.ir مراجعه فرمایید.
کد QR در حقیقت نوعی کد دو بعدی است که به شما اجازه میدهد با اسکن آن توسط دوربین گوشی یا تبلت خود مستقیماً به آدرس سایت یا صفحه اینترنتی موردنظر دسترسی پیدا کنید. نرمافزارهای زیادی برای اسکن کدQR در سطح اینترنت برای هر چهار سیستمعامل سیمبین، اندروید، ویندوز و iOS وجود دارد. برای اندروید در کافه بازار هم موجود است . شما میتوانید با کد درجشده بالا به صفحه دانلود فایل PDF نشریه راه روشن (شماره2) در تارنمای پایگاه دسترسی پیدا کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۳

نظرات  (۱)

۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۳ روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج درگز
با سلام و خدا قوت خدمت فرمانده و تمامی بسیجیان محترم پایگاه سردار شهید سیاح ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی دریغ و خالصانه شما عزیزان ، احتراما خبر پیوستی به حضور تقدیم می گردد .

بسیجی احسان طالبی        

انتخاب پایگاه سردار شهید سیاح به عنوان پایگاه برتر

سرگرد پاسدار جواد گوهری مدیر بازرسی و تعالی فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج درگز گفت : با توجه به برگزاری نظارت ستادی صورت گرفته در شش ماهه اول سال 94 از پایگاه های مقاومت بسیج توسط فرمانده و اعضای شورای حوزه مقاومت بسیج مقداد ، پایگاه سردار شهید سیاح مسجد امام علی (ع) به عنوان پایگاه برتر در بسیج مساجد شناخته شد .

دانیال مستقیم فرمانده حوزه مقاومت بسیج درگز هدف از این ماموریت را ایجاد انگیزه بین پایگاه ها و الگو برداری سایر پایگاه ها از فعالیت های آن خواند و افزود : جذب دانش آموزان نمونه در پایگاه بسیج ، اجرای منظم حلقه های صالحین ، برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی هنری ورزشی و تفریحی برای بسیجیان از جمله ملاک های انتخاب پایگاه سردار شهید سیاح به عنوان پایگاه نمونه می باشد .

وی در ادامه افزود : یکی از بارز ترین ویژگی های این پایگاه تهیه و انتشار وبلاگ نشریه راه روشن در فضای مجازی با موضوعاتی همچون گزیده ای از بیانات موضوعی مقام معظم رهبری ، مجموعه فعالیت های بسیجیان پایگاه ، دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، خاطرات و زندگی نامه های شهدای شهرستان و موضوعاتی از این طیف در این وبلاگ می باشد .
پاسخ:
سپاس فراوان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی