60
طنز سیاسی دکترسلام
قسمت 101
محصول خبرگزاری دانشجو - دانشگاه تهران
دانلود از سرور خبرگزاری دانشجو
قالب mp4
حجم 97 مگ
مدت 22 دقیقه.
60
طنز سیاسی دکترسلام
قسمت 101
محصول خبرگزاری دانشجو - دانشگاه تهران
دانلود از سرور خبرگزاری دانشجو
قالب mp4
حجم 97 مگ
مدت 22 دقیقه.
بسم الله الرحمن الرحیم
59
به نقل از نشریه صبح صادق
در میان همه اخباری که طی سالهای گذشته در جهان اسلام خودنمایی میکند، خبری از نیجریه به جهان مخابره شد که بسیاری از فعالان جهان اسلام را با این پرسش مواجه کرد که در این کشور چه کسانی و به چه علت به اسلامستیزی و شیعهستیزی پرداختهاند؟
جمهوری فدرال نیجریه در غرب آفریقا قرار دارد و پایتخت آن نیز «آبوجا» است؛ کشوری که 170 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از ده میلیون نفر آن شیعیان هستند؛ شیعیانی که در امور فرهنگی و اجتماعی حضور پررنگی دارند و امسال پس از حضور میلیونها نفر در اربعین حسینی(ع) در کربلا، بزرگترین تجمع اربعین را شکل دادند تا نشان دهند در راه رهبر خود قاطع هستند.
اما تنها به فاصله یک هفته از این تجمع عظیم شیعی زمینههای حمله به شیعیان نیجریه، بهویژه رهبران آنها فراهم شد و خبرها حاکی از آن است که صدها نفر از شیعیان در نیجریه به شهادت رسیدهاند. هر چند عامل اصلی و ظاهری این رخداد را ارتش و دولت نیجریه شکل میدهد، اما در این میان نباید از ستیزهجویان و مخالفان شیعی در داخل نیجریه و همچنین متحدان سعودی ـ صهیونیستی در منطقه گذشت.
بوکوحرام، گروه ستیزهجو حاضر در نیجریه همواره مشکلات فراوانی را برای مردم این کشور ایجاد کرده که البته این بار همدست با ارتش علیه شیعیان اقدام به کشتار کرده است. منطقه «کادونا» مهمترین شهر شیعهنشین نیجریه است که طی سالهای گذشته همواره مورد توجه بوده و فعالیتهای شیعیان در این شهر، اتحاد سعودی ـ صهیونیستی را آزرده است. کادونا که آثار قدیمی مربوط به دوره ورود اسلام به آن در قرن 19 میلادی است، طی سالهای گذشته مأمن دفاتر و جنبشهای اسلامی شیعی بوده است. به همین منظور هیچگاه از برنامههای هجومی مخالفان در امان نبوده است.
شیخ ابراهیم زکزاکی 57 ساله که از 30 سال پیش فعالیتهای فرهنگی ـ اجتماعی خود را در بستر جنبش شیعیان آغاز کرده در شهر «زاریا» در منطقه گیلسو از توابع کادونا سکونت دارد که البته طی حملات هفته گذشته خبرهای ضد و نقیضی از مجروحیت وی در رسانهها منتشر شد. حتی مخالفان شیعیان سال گذشته سه فرزند وی را به شهادت رساندند.
اخبار و اطلاعات موجود نشان میدهد که جنبشهای اسلامی و شیعی در کشورهای مختلف آفریقا، بهویژه در شمال و مناطق صحرا و زیرصحرا در حال افزایش است. به همین منظور سعودیها و صهیونیستها، دست به اقدامات ستیزهجویانه زدهاند. وهابیت به لحاظ روش سیاسی و عملکردهای منطقهای کاملاً در مسیر صهیونیسم و همراه با آن عمل میکند، بنابراین همواره از تقویت یکدیگر حمایت میکنند. از این منظر توسعه فکری وهابی همتراز گسترش سیاسی صهیونیستی است و در حال همپوشانی یکدیگر هستند. از این رو در هر نقطهای که فعالیت مخالفی، بهویژه از حوزه شیعی شکل بگیرد در برابر آن دست به اقدام خواهند زد.
این روش نه تنها در برابر شیعیان، بلکه متحدان منطقهای آنها نیز به اجرا درمیآید. این موضوع را میتوان در پروراندن داعش در حوزه غرب آسیا و حمله به عراق و سوریه و همچنین از دریچهای دیگر به یمن مشاهده کرد. حال در چنین شرایطی شیعیان نیجریه در تیررس این ترکیب نامقدس قرار گرفتهاند. قتلعام شیعیان در منطقه پاراچنار پاکستان از سال 2000 تاکنون را میتوان در همین ردیف دانست که با حمایت آمریکا و انگلیس صورت میگیرد.
طی سالهای گذشته جهش فکری و عملی جنبش اسلامی ـ شیعی در نیجریه و همچنین برخی از کشورهای منطقه خود را نمایان کرده است. به همین منظور بهطور کامل مورد رصد مراکز اطلاعاتی و امنیتی وهابیون و صهیونیستها بودهاند، اما آنچه که سبب شد در این ایام حمله به شیعیان شکل بگیرد و منزل رهبر شیعیان و حسینیه بقیهالله(عج) تخریب شود به اقدام خیرهکننده تجمع اربعین بازمیگردد. وهابیت و صهیونیسم به شدت از حرکت «خمینیون» نیجریه نگران هستند و سعی دارند به هر شکل ممکن آن را مهار و در صورت توانایی نابود کنند. در حالی که این حرکت در دل و فکر مسلمانان شیعه شکل گرفته و گذر تاریخ نشان داده است که هر روز در حال افزایش است.
حمله به مقر شیعیان درست زمانی صورت گرفت که پرچم سیاه عزاداری از فراز حسینیه بقیهالله(عج) برداشته شد و به مناسبت اولین روز ماه ربیعالاول پرچم سبز لبیک یا رسولالله(ص) برافراشته شده بود. حتی علت اینکه تعداد شهدا به شدت افزایش یافته این است که مردم در مقابل هجوم ارتش سپر انسانی تشکیل دادند که البته مورد هدف گلوله قرار گرفتند. چنین استقبالی از جنبش اسلامی در نیجریه گویای این حقیقت است که این جنبش آغاز حرکت بزرگ خود را کلید زده است که ادامه روند بیداری است که هراس ائتلاف آمریکایی، صهیونیستی و وهابی را به همراه داشته و برای حذف آن به هر جنایتی دست میزنند.
منبع: http://ssweekly.ir
57
اگر ما بغداد و عماره را فتح بکنیم و صدام سرنگون بشود ولی از نظر تهذیب نفس وخودسازی،عقب باشیم،ما شکست خوردیم...! (ازسخنرانی شهیدحاج محمد طاهری)
58
حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در جریان سخنرانیشان در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمهالله به جریان تحریف خط امام اشاره کردند و به تبیین اصول هفتگانه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در طول ده سال دوران حاکمیت اسلامی و پانزده سال دوران نهضت پرداختند. به همین مناسبت پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR مجموعهی محصولات چندرسانهای درباره «اصول هفتگانه امام رحمهالله» را در هفت قسمت، تولید و منتشر میکند. اولین قسمت از این مجموعه به بحث «اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی» اختصاص دارد. پیش از این نیز مجموعه پوسترهای «تحریف امام» تهیه و منتشر شده بود.
سخنان رهبر انقلاب در این کلیپ صوتی:
55
«بسماللَّه» نشانگر رنگ وصبغهى الهى وبیانگر جهتگیرى توحیدى ماست.(17)
2. «بسماللَّه» رمز توحید است وذکر نام دیگران به جاى آن رمز کفر، و قرین کردن نام خدا بانام دیگران، نشانهى شرک. نه در کنار نام خدا، نام دیگرى را ببریم ونه به جاى نام او.(18)
3. «بسماللَّه» رمز بقا ودوام است. زیرا هرچه رنگ خدایى نداشته باشد، فانى است.(19)
4. «بسماللَّه» رمز عشق به خدا وتوکّل به اوست. به کسىکه رحمان و رحیم است عشق مىورزیم و کارمان را با توکّل به او آغاز مىکنیم، که بردن نام او سبب جلب رحمت است.
5. «بسماللَّه» رمز خروج از تکبّر و اظهار عجز به درگاه الهى است.
6. «بسماللَّه» گام اوّل در مسیر بندگى و عبودیّت است.
7. «بسماللَّه» مایه فرار شیطان است. کسى که خدا را همراه داشت، شیطان در او مؤثّر نمىافتد.
8. «بسماللَّه» عامل قداست یافتن کارها و بیمه کردن آنهاست.
9. «بسماللَّه» ذکر خداست، یعنى خدایا! من تو را فراموش نکردهام.
10. «بسماللَّه» بیانگر انگیزه ماست، یعنى خدایا هدفم تو هستى نه مردم، نه طاغوتها ونه جلوهها و نه هوسها.
11. امام رضاعلیه السلام فرمود: «بسماللَّه» به اسم اعظم الهى، از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیکتر است.(20)
«بسماللَّهالرّحمنالرّحیم» در آغاز سوره، رمز آن است که مطالب سوره، از مبدأ حقّ و مظهر رحمت نازل شده است.
2- «بسماللَّهالرّحمنالرّحیم» در آغاز کتاب آسمانى، یعنى هدایت تنها با استعانت از او محقّق مىشود.(21)
3- «بسماللَّه» کلامى که سخن خداوند با مردم و سخن مردم با خدا، با آن شروع مىشود.
4- رحمت الهى همچون ذات او ابدى و همیشگى است. «اللَّه الرّحمن الرّحیم»
5 - بیان رحمت الهى در قالبهاى گوناگون، نشانهى اصرار بر رحمت است. (هم قالب «رحمن»، هم قالب «رحیم») «الرّحمن الرّحیم»
6- شاید آوردن کلمه رحمان و رحیم در آغاز کتاب، نشانه این باشد که قرآن جلوهاى از رحمت الهى است، همان گونه که اصل آفرینش و بعثت جلوه لطف ورحمت اوست. «الرّحمن الرّحیم»
21) شاید معناى اینکه مىگویند: تمام قرآن در سوره حمد، و تمام سوره حمد در بسماللَّه، و تمام بسماللَّه در حرف (باء) خلاصه مىشود، این باشد که آفرینش هستى و هدایت آن، همه با استمداد از اوست. چنانکه رسالت پیامبر اکرمصلى الله علیه وآله نیز با نام او آغاز گردید. «اقرأ باسم ربّک»